Thursday, September 04, 2008

Lyrics no. 6

分离

我望着你
我们之间仿佛又多一层距离
是否因为
我们之间隐藏了太多的秘密

看着那灰色的天 它正在为我们而哭泣
难道我们就真的没法挽回我们的过去?
就连那寂寞背影 它也开始悄悄陪着你
难道我们终究只能带着悲伤各自离去?

我们之间出现了什么问题?
是你的孩子气 是我的坏脾气
还记得我们说过不离不弃
可你选择远离 而我选择放弃

看着那灰色的天 它正在为我们而哭泣
难道我们就真的没法挽回我们的过去?
就连那寂寞背影 它也开始悄悄陪着你
难道我们终究只能带着悲伤各自离去?

作词:小飞机
二零零八年九月三日完成

In a nutshell: this song talks about a couple breaking up and wondering what has gone wrong in their relationship..

Comments: this set of lyrics was actually finished yesterday before i went to school, all in a span of 30 minutes.. suddenly had a melody in my head and wanted to fill it in with some lyrics.. but apparently it was only enough to last me for stanza 1.. considering tt it was completed in such a incredulously short time, i think it's probably a ok-ly done one.. pretty much like 相思豆女孩, there wasn't any real inspiration for this particular set of lyrics.. on a sidenote, i might just come up with lyrics in e future tt talks about all e different kinda break up scenes.. :p

8 comments:

Toh Yang Wee said...

zai la!...maybe can take part in the 933 chuang zhuo chu ti yan...

anyway...next time write on something more auspicious =)

Anonymous said...

oi write lyrics with shorter sentences leh

Anonymous said...

Oh yes can u let me listen to the melody too!!

songluck said...

haha.. i thought e sentences were a bit long also.. -.-

and no i won't be singing e melody.. lolol.. cos it's more sucky than e one tt u did for cinderella.. haha.. and anyway like i said, e melody could only be used for e 1st stanza..

Toh Yang Wee said...

重遇

我一直都相信
我们之间有一种默契
就算再远的距离
也不能阻止我们相遇

我一直都相信
世事无常的不变定律
就算再大的风雨
希望仍旧是坚定不移

縂有一天,一定能够走在一起
縂有一天,一定能够彼此相依
縂有一天,一定能够不再分离
縂有一天,一定能够再次重遇

我一直都相信
你那一天说你要离去
不是心早以放弃
只是放不下你的过去

我一直都相信
只要我一直坚持到底
定可以让你不再逃避
最后还是回到我这里

縂有一天,一定能够走在一起
縂有一天,一定能够彼此相依
縂有一天,一定能够不再分离
縂有一天,一定能够再次重遇


作词: 跟我笑 aka laughwithme
二零零八年九月五日
晩上十点十五分
完成


since urs so sad...i thought i try a more encouraging de...anyway...thanks to those who gave feedback

=zanc= said...

This is seriously good. Is there a tune? Is
"我们之间出现了什么问题?
是你的孩子气 是我的坏脾气
还记得我们说过不离不弃
可你选择远离 而我选择放弃"
a rap?

songluck said...

haha.. thanx.. nope there's no tune.. and i think e verse is too short to be a rap?

Anonymous said...

Actually when I saw the lyrics.. I thought it was pretty long... may be suitable for rap but thats just my opinion.